Saturday 31 March 2012

MENJADI STOP MENCARI

Bisikan manis itu semua terus berlalu memakan diri terhadap pendustaan yg mereka bisikan..tp keteguhan yg ada pd ku takkan menggugat perjalanan kehidupan ku.. kerana aku tetap bakal milik seorang bakal zauj yg setia menantiku..walau aku tdk tahu siapa dia,,tp jnji Allah tu pst..seseorang akn dikumpulkn bersama dgn yg ia cintai ( hadis sahih)..mencari dan terus mencari..aku terus kn pencarian seseorang yg mmpu bertakhta di hati..aku mencari seseorang yg mmpu menerangi laluan buat penyuluh semangat ku utk maju ke hdpn dlm semua bidang yg aku cebur andai ia baik utk dunia,akhirat dan agama ku..itu semua kisah dulu,,pencarian aku kini aku hnya kubukan ia pd masa lalu,,kerana kini aku hentikan pencarian tp aku mulakn perubahan dan terus ke hadapan dgn berbekal jnji2 Tuhan..di suluh dgn al quran dan hadis..itu semua lebih meyakinkan..insyaAllah..

Aku terus mulakn perubahan dan berhenti mencari kerana yg psti bila seseorang yg da ditentukan utk ku,,suatu hari nnt sesuai dgn waktu ia akn mengalir ikut ketentuan Allah..ia akan muncul tnpa sedar..apa yg mmbuat aku hentikan sebuah pencarian tp terus mulakn perubahan.. aku ada jawapan ::


  • ·    Unfair bila yg dicari itu seorang lelaki soleh sedang aku msh kelam utk mnjadi pasangannya yg  solehah..
  • ·     Unfair bila yg dicari lelaki penuh ilmu di dada serta dihias amal bertakwa sedang aku msh gelap meraba walau di bawah cahaya..
  • ·         Unfair juga bila yg didamba dan dikejar itu seorang mujahid yg punya matlamat utk gemilangkan islam sedang aku masih samar dlm pembentukan identiti seorang mujahidah apatah lg utk perjuangkn islam..


Aku berhenti mencari bukan kerana aku putus asa tp demi sebuah nilai kesedaran dan hidayah Allah yg dtg tnpa di duga tp ia satu anugerah teristimewa dlm hidup ku,,Alhamdulillah..rahsia antara aku dan Allah..biarkan aku di situ utk suatu tahap perubahan dlm diri dan ia bermula dr hati..kini aku yakin utk perubahan dr first step hngga ke akhrnya..pengakhiran sebuah destinasi terunggul iaitu jannah Allah..biar kn aku di situ agar cinta ku ditemukan oleh seseorang yg melabuhkn cinta nya utk Allah..bila dia fokus pd redha Allah dia akn menjadikan aku suri di hatinya agar cinta aku dan cintanya terus mekar dlm jambangan mahabbah Allah demi berteduh dr terkena tempias sebuah kehinaan dan pembohongan dunia..


Berhenti mencari dan terus menjadi sebaik-baik perhiasan dunia iaitu wanita solehah..sukar mencari yg soleh andai solehahku tdk setanding dirimu..


Bersaksi cinta di atas cinta
Dalam alunan tasbih ku ini
Menerka hati yg tersembunyi
Berteman di malam sunyi penuh doa

Istikharah cinta memanggilku
Memohon petunjukmu
Satu nama teman setia
Naluriku berkata
Di penantian luahan rasa
Teguh satu pilihan
Pemenuh separuh nafas ku
Dalam mahabbah rindu…


Nukilan,
Mujahidah Nur..

No comments:

Post a Comment